sreda, 26. marec 2008

Neverjetno, a resnično!


Na akademiji smo pri profesorju Muhoviču (ki je, čisto mimogrede, eden redkih omembe vrednih prfoksov v tisti hiši) spoznavali različne načine, kako elemente na podobi uskladiti s formatom. To so različne kompozicijske mreže ali matrice. Diagonalna mreža je ena od osnovnih. Zelo znane so kompozicije z diagonalno mrežo Joana Mirója. Tole je Harlekinov karneval (1924), ena od njegovih tipičnih slik. Miró je večrat narisal mreže na platno preden je začel slikati.

Jaz sem danes zjutraj poskusil mrežo narisati POTEM ko sem ilustracijo že končal in oddal. Nenavadno je, da se tako rekoč vse sklada. Kompozicijskih mrež skoraj nikoli ne rišem pred delom. Mreže me celo zmedejo in lažje umeščam elemente brez črtne konstrukcije. Z leti človek pridobi občutek, nekaj vloge gotovo igra tudi talent, toda natančnost, s katero elementi ilustracije za Kreslina sledijo mreži, je presenetila tudi mene.

Ni komentarjev: